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Djurhamn

richtungstabil

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I have a Fourtwo from -99 its not so stabil on motorways ! anyone whit a tip or is the car like this ?

 

 

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Breitere Reifen auf der Vorderachse würden helfen. Zum Beispiel 175er Bereifung vorne und 195er auf der Hinterachse.

 

Das Grundproblem (kurzer Radstand, hohes Auto) kann man so natürlich nicht ändern. :-D

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As i bought my Car i felt it was komplete unsafe to drive ... Being used to a real Sportscar i missed the sability and the Handling. Than i lowered the Suspension and put wide Alloys and Tires on. NOW it drives as safe like a real Car !!!

What the Hell did the Stipid Engineers and studied Dumbasses at Mercedes-Benz/Smart think about using Baby-Tires as thin like Dishes on a Girafe Suspension ???

 

Low and wide - thats your solution !!! ;-)


Keep on rollin´ ....

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Thanks for your answer ! but if you put brietfelgen on a BMW for exempel its more nervous on bad motorways its not so stabil and if you put on the economic 185/65r15 again its going lik a train

 

Regards

Björn

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You have to choose what you really want.

 

Nevous, unsafe jumping around with Stock-Suspension or safe driving around every Corner an a Limit high up??? For my Part i want safe driving with better Handling than driving around sliddering over the Roads like a drunken sailor. This "wannabe"-Comfort-Billshit is in erverybodys Head and when you ask the Peaople they never have driven a real good modified Car .... My second Car has 9.5x18 and 7.5x18, Bilstein Suspension, H&R-Springs, Eibach Sabilisers .. and, and, and ... and drives like riding on a railway ... okay, on bad Roads you know where your Tax to the Covernment is gone ... but in Stock-Setup the Car is hardly to controll and really unsafe. Many People think it only jumps around on the Road like this "Pimp-Rubbish" .. until i take them for a Ride. Normally they get quite when the first Cornering comes an i hit the 250 km/h on the Autobahn. No nervous jumping around. Full and easy controll at every Situation ...

 

Similar with my Smart - Around the Corner linke making a 9-Degree-Line ....

 

But Yeah, Pseudo-Comfort and jumping around like a Easter-Bunny is more important than safe driving ????

 

I Bought my Smart just for the Town and rolling at minimum Speed in Traffic Jam to Work. I was shocked how bad the Handling in Stock-Setup is. No Wonder that it fell on the Side when the Elch kame along ... ;-) --- just as i lowered it and put wider / bigger Tires / Alloys on it really drives like a "grown-up-Car" ....

 

Just try it ...

 

Since for up to 20 Years now i modified EVERY car i had, because the Factory-Setup is always unsafe for enthusiastic Drivers. Even BMWs that Advertise their Sporty-Image. What a Billshit! Hard to control and unsafe at every Speed over 50 km/h !!!!

 

Exept a Porsche or something like this, i think nearly every Car needs an "Overhaul" of Suspension an Handling.


Keep on rollin´ ....

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    • Moin aus Hannover!   Habe einen Smart 450 Benziner aus Baujahr 2005 mit etwa 130.000 km geschenkt bekommen. Der Wagen ist 20 Jahre lang in einer Hand gewesen. TÜV hat er auch noch ein Jahr. Es ist immer alles bei irgendwelchen Werkstätten gemacht worden.  In letzter Zeit hat er viele neue Teile bekommen: so ist die Kupplung ersetzt worden, vier neue Reifen und die komplette Bremse vorne und hinten. Dazu noch eine Inspektion mit Ölwechsel und viele andere Kleinigkeiten.  Der Grund dafür, warum der Wagen verschenkt wurde, war die Tatsache, dass er immer wieder unvermittelt ausgegangen ist.  Der Fehler scheint ja relativ bekannt zu sein, wenn man im Netz sucht. (War nur anscheinend der Werkstatt nicht bekannt  :-D ).   Also die kalten Lötstellen an der E-Zentraleinheit sind jedenfalls nun behoben worden und es scheint (noch keine lange Probefahrt gemacht) auch der Fehler gewesen zu sein. ;-)  Große Freude!😃  Was mir ansonsten aufgefallen ist:   im Leerlauf wird der Wagen nicht warm. Die Temperaturanzeige bleibt wenn die Heizung läuft nur beim ersten Punkt. Egal wie lange er läuft. Normal bei den Außentemperaturen und im Leerlauf? Eine von den riesigen 30 A Sicherungen ist durch. Das soll wohl die Sicherung vom Sekundärluftsystem sein?! klassischer Fehler? Ist dann der E-Motor vom Gebläse platt meistens?   Was sollte ich sonst alles so kontrollieren?  Die Werkstatt scheint sich ja nicht gerade perfekt mit Smart ausgekannt zu haben.  (Der Fehler ist wohl schon seit fünf Jahren bekannt gewesen und es wurden viele viele 100 € für Fehlersuche ausgegeben. Ohne Ergebnis.)    Aber das nur am Rande und zur Erklärung, wieso ich gerne einmal alle typischen Schwachstellen kontrollieren wollen würde!   Also Baujahr 2005, 130.000km, Automatik, Glasdach, Soundsystem,    Bin noch nicht viel gefahren, aber er fährt ganz normal an und schaltet auch sauber. Auch klingt der Motor total sauber und macht auch kein Qualm oder so.    Vielen Dank und viele Grüße für Ihre und eure Tipps!   Jules     
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