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Carl

2 l oel auf 2000 km??

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Hello my german Smart friends!!!

 

One month ago i went back from Switzerland to Sweden, driving happily home with my Black Jack that had just been on checkup for 60 000 km(650fr).

Beeing very satisfied that they told me that the car was in good shape and very well kept.

 

Yesterday SCHOCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

After have made 2500 km yesterday the OIL lamp came out!!!!!!

 

I of course stopped the car imediatly, checked the oil: Leer!!!

Ok, i know u should check the oil every 1000 km but the car had just been on SC and when we filled her up it went in 2 lL!!!!!!!

 

I´m really pissed now and tomorrow i will call Smart in Switzerland.

What do u guys think i should say, because this is far from normal don´t u agree??

 

You have helped me before

Vielen dank!

Sie können auf deutsch antwort geben.

 

 


Carl

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(habe jetzt 62320 auf den tacho)

 

 


Carl

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perhaps they´ve not filled up the oil correctly to max ??

 

viele grüsse

 

 

 

 

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2.gif

 


double-d.jpg

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True!The thing is that it's not nice to pay a lot of money to SC and they don't fix or change the oil!?

 


Carl

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have you excluded a technical defect yet?

i would fill up the engine again with oil following a short and carefull drive to see what happens.

 

1 liter of 1000 km is normal wear out, IMHO

 

 

 

 

 

 

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2.gif

 


double-d.jpg

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Is one liter wear out on 1000 km normal?

Seems a little much


Carl

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Hi !

 

Pls check for a leakage near the oil filter. You may have lost some oil. Max.consumption ist 1 L / 1000 km. MY cdi needs 1 - 1,5 L / 12500 km (between two services).

 

 

Greetz

 

-----------------

Christian Unger

smart pure cdi

 

Mein Smart

 

 


Christian Unger

smart pure cdi

 

Mein Smart

 

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Vielen Dank!!!Going to bring the Smart to SC in Stockholm for a check up.

 

 


Carl

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Best regards to sweden!! :) :) :)

 

The smart brings european people together, what do we want more??? :-P :-P

 

I think too, there must have happen a mistake when changing the oil.

Leakage near the oilfilter (or so) seems plausible.

 

Much Luck with SC in Stockholm ;-)

 

Thomas


smart - Nur für Verrückte - Eintritt kostet den Verstand - Nicht für jedermann ! (teilw. Hermann Hesse)

spritmonitor.deBenziner, 698ccmrms2.gif

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    • Das sollte man nochmals präzisieren.   Wenn deine Spiegel manuell sind, dann reichen nicht nur die Kabelbäume. Da musst du selbstverständlich auch die Spiegel mit den Stellmotoren und dem Heizelement haben.   In der Regel werden die elektrischen Spiegel, so wie Funman es bereits erwähnt hat, gemeinsam mit den zugehörigen Tür-Kabelbäumen und Schaltern verkauft. Falls das nicht klar im Angebot hervorgeht, sollte man unbedingt fragen ob die Kabelbäume dabei sind.   ABER es ist auch wichtig, dass der fahrzeuginterne Kabelbaum, mit den notwendigen Leitungen/Kabeln bestückt ist. Und das überprüft man am besten vorher, bevor man die elektrischen Spiegel mit den zugehörigen Tür-Kabelbäumen kauft.   Was nützt dir diese Hardware, wenn dann der fahrzeuginterne Kabelstrang nicht die notwendigen Leitungen zur Verfügung stellt. Diese sieht man, wie bereits erwähnt, am leichtesten bei dem „Übergabe-Stecker“ vom Fahrzeugkabelbaum an den Tür-Kabelbaum.   Wenn der Stecker voll belegt (verkabelt) ist bzw. die notwendigen Pins belegt sind, dann ist die Nachrüstung auch funktionsfähig. Wenn das nicht so ist, hast du zwar elektrische Spiegel mit den notwendigen Tür-Kabelbäumen aber diese sind im Endeffekt dann trotzdem nicht ansteuerbar. Sprich sie sind dann nur teure Zierde.
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